Informacje

Medycyna Rodzinna Gdańsk

piątek, 15 października 2021

Do przychodni można dodzwonić się dzwoniąc pod numery:


Gdańsk ul. Dąbrówki 92/7 czynna w godzinach 8:00 -18:00
tel.(58) 354 - 42 - 76 ,  (58) 718 - 24 - 95  oraz kom  662 - 865 - 795 czynny w godz. 7:30-11:00.



Filia: Gdańsk ul. Warszawska 52 czynna w godzinach 8:00 - 15:00 
tel. 58 304 - 84 - 22



Filia Pruszcz Gdański: ul. Jana z Kolna 5/15-16 czynna w godzinach 8:00 - 18:00
 tel. (58) 670 - 48 - 66; (58) 670 - 48 - 67 oraz kom. 662 - 865 - 770 czyny w godzinach 7:45-11:00



Codziennie w godzinach 18:00 - 8:00 oraz w weekendy i święta można  dzwonić pod numer 800 137 200
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna:


·        poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:
·        od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
·        w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
Z TPK możesz skorzystać w sytuacji  nagłego zachorowania, poza godzinami pracy POZ, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów
sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia,  a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy, gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ  może znacząco niekorzystnie  wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Kontaktując się z TPK, otrzymasz poradę  pielęgniarki/położnej a także lekarską w formie telekonsultacji.
W ramach TPK uzyskasz:
·        poradę medyczną
·        e–receptę
·        e–skierowanie
·        e–zwolnienie.
Więcej informacji uzyskają Państwo na stronie:   https://www.gov.pl/web/zdrowie/tpk



LEKI STAŁE
Leki stałe można zamawiać za pośrednictwem e-maila wystając wniosek o receptę

w przypadku pacjentów z Gdańska pod adres: sekretariat@medrod.pl

a w przypadku Pacjentów z Pruszcza Gdańskiego pod adres: sekretariat.pruszcz@medrod.pl
W mailu prosimy o umieszczenie następujących informacji:
-imię i nazwisko
-pesel/data urodzenia
-nazwa leków oraz liczba opakowań

Czas oczekiwania na realizację recepty: do 2 dni



___________________________________________________________________________________________________________________


Szanowni Pacjenci,



Informujemy, główna siedziba przychodni została przeniesiona do nowej lokalizacji:
ul. Dąbrówki 92/7 , 80-034 Gdańsk

Numery kontaktowe do rejestracji: (58)354-42-76 , (58) 718-24-95 oraz dodatkowy numer telefonu:
662-865-795 czynny w godz. 7:30-11:00.



Przychodnia przy ul. Warszawskiej 52
jest otwarta  od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 - 15:00.
Rejestracja czynna od godziny 7:30
Numer telefonu do rejestracji: (58) 304-84-22
e-mail: sekretariat@medrod.pl


______________________________________________________________________________________________________________________


Zasady bezpieczeństwa pacjentów w poczekalni lekarza POZ

Drogi pacjencie:
1.   Przygotuj się do wizyty. Zabierz posiadaną dokumentację medyczną.
2.   Na wizytę przyjdź 5 minut przed wyznaczonym terminem. Nie ma sensu przychodzenia wcześniej.
3.   Jeżeli to możliwe przyjdź bez osoby towarzyszącej
4.   Od razu po wejściu do przychodni POZ zdejmij odzież wierzchnią i zostaw we wskazanym miejscu.
5.   Rzeczy zbędne takie jak torby, plecaki, zakupy itp. zostaw w domu lub samochodzie
6.   Zaraz po wejściu do placówki zdezynfekuj ręce.
7.   W placówce używaj maseczek ochronnych .
8.   Podczas rejestracji zachowaj bezpieczny dystans minimum 1,5 m.
9.   W razie kaszlu lub potrzeby kichnięcia, zasłoń twarz i ponownie zdezynfekuj dłonie.
10. Podczas pobytu w placówce stosuj się do instrukcji personelu medycznego.


______________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Panel Pacjenta

W celu założenia konta które umożliwi rejestrację na wizytę u lekarza przez internet trzeba wejść
na stronę:   www.medicaldata.pl/online/utworz_konto.php?kod_swd=000867&woj=11
lub z zakładki Rejestracja na naszej stronie:  www.pruszcz.medrod.pl/rejestracja

Założenie konta umożliwi jednorazową rejestrację na wizytę.
W celu aktywowania pełnego dostępu do Panelu Pacjenta, który umożliwi rejestrację na kolejne wizyty
oraz podgląd wyników z laboratorium należy zgłosić się do rejestracji z dowodem osobistym.

Zalogowanie na wizytę (po uprzedniej rejestracji i aktywacji pełnego dostępu do Panelu Pacjenta)
www.medicaldata.pl/online/index.php?logowanie

Zamówienie e-recept za pośrednictwem Panelu Pacjenta
Z Panelu Pacjenta można również złożyć wniosek o przepisanie leków stałych.

 



Koronawirus - Gdańsk

piątek, 15 października 2021

Koronawirus Co to za choroba?

Koronawirus wywołuje chorobę podobną do grypy, która u niektórych osób może doprowadzić do poważnych powikłań płucnych,
a u około 1 do 3% - do zgonu. Nie ma skutecznego lekarstwa. U większości chorych wystarcza postępowanie jak przy grypie:
leżenie w łóżku, picie dużej ilości płynów, leki przeciwgorączkowe (Polopiryna, Paracetamol, Ibuprofen itp.).
Specjalistyczne leczenie szpitalne potrzebne jest tylko tym chorym, którzy mają duże trudności z oddychaniem.
Choroba objawia się najczęściej 5 dni po zarażeniu i trwa do 2 tygodni. Dzieci chorują najczęściej łagodnie.
Osoby starsze, z wieloma przewlekłymi chorobami są najbardziej narażone na ciężki przebieg choroby
i dlatego powinniśmy wszyscy zadbać aby ich nie zarazić. 

Jak można się zarazić?

Można się zarazić koronawirusem od osoby chorej wyłącznie przez usta i nos być może również spojówkę.
Najczęściej dochodzi do zakażenia kiedy chory kaszle, a my wdychamy aerozol drobnych kropelek jego śliny.
Jeżeli chory kaszle przez maseczkę, ryzyko jest o wiele mniejsze. Na świeżym powietrzu chory też nas nie zarazi
jeżeli tylko nie kaszle nam z bliska prosto w twarz. Wirus nie przenika przez skórę.
Dotykając przedmiotów na które ktoś zakaszlał nie zarazimy się, jeżeli tylko skażonymi rękami nie będziemy dotykali ust i nosa. 
Dlatego należy często myć starannie ręce wodą z mydłem.

Najczęstsze objawy korona wirusa
Każdy przypadek COVID-19 ma indywidualny przebieg. U większości zarażonych osób rozwiną się objawy o łagodnym lub umiarkowanym nasileniu.
Takie osoby wyzdrowieją bez konieczności hospitalizacji.

Najczęściej występujące objawy:
• gorączka
• zmęczenie
• kaszel
• utrata smaku lub węch

Rzadziej występujące objawy:
• ból gardła
• ból głowy
• ból mięśni
• biegunka
• wysypka skórna lub przebarwienia palców u rąk i stóp
• zaczerwienione lub podrażnione oczy

Poważne objawy:
• trudności w oddychaniu lub duszności
• utrata mowy lub zdolności poruszania się, dezorientacja
• ból w klatce piersiowej

 
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

SZCZEPIENIA PRZECIWKO COVID-19
Jak można się zarejestrować?
1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989
Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego.
Na podany numer otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców.
Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.
Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.


2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl
System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu.
Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście
będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.
Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany.  Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989
 
3. Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień
Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.
W wybranym przez Ciebie punkcie szczepień nie znalazłeś dogodnego terminu? Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą
Ci znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Ciebie z terminem, który Ci pasuje.

Filmy instruktażowe o rejestracji na szczepienia oraz wyszukiwarka punktów szczepień:  https://www.gov.pl/web/szczepimysie/rejestracja


4. Wyślij SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie.
Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS
oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.
Wysyłając SMS pod jeden z wyżej wskazanych numerów (oba numery prowadzą do jednego systemu),
połączysz się z systemem, który pokieruje Cię krok po kroku. 
Najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego.
System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania.
Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty.
Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.


Sprawdź szczegóły dotyczące rejestracji przez SMS – kliknij.



___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


REHABILITACJA PO COVID-19

Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował kompleksowy program rehabilitacji po chorobie COVID-19,

realizowany w trybie:

-stacjonarnym

-w leczeniu ambulatoryjnym
- w leczeniu domowym.


Dzięki rehabilitacji pacjenci, który chorowali na COVID-19, znacznie poprawią swoją sprawność oddechową.

Zwiększą wydolność wysiłkową i krążeniową. Szybciej powrócą do pełnej sprawności.

Rehabilitacja pozytywnie wpłynie również na ich kondycję psychiczną.


Wybrane placówki medyczne świadczą rehabilitację po przebytej chorobie COVID-19 :


REHABILITACJA STACJONARNA


Uniwersyteckie Centrum Kliniczne
w Gdańsku

al. Zwycięstwa 30,
80-219 Gdańsk

58 347 1372

Pomorskie Centrum Reumatologiczne w Sopocie

ul. 23 Marca 93,
81-759 Sopot

58 3433601
58 3433602

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Sanatorium Uzdrowiskowe Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Sopocie

ul. Bitwy pod Płowcami,
81-731 Sopot

722224646

MEDYK Szpital Sp. z o.o.

ul. Rybacka 44,
82-103 Jantar

55 247 89 69


REHABILITACJA AMBULATORYJNA

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne

al. Zwycięstwa 30,
80-219 Gdańsk

58 347 23 05
58 347 12 62

COPERNICUS Podmiot Leczniczy Sp. z o.o.

ul. Wałowa 27,
80-858 Gdańsk

58 300 56 76 wew. 403

Caritas Archidiecezji Gdańskiej

ul. Fromborska 24,
80-389 Gdańsk

58 511 35 00


REHABILITACJA DOMOWA


Joanna Rzepecka

ul. Władysława Cieszyńskiego 36/46,
80-809 Gdańsk

58 300 44 77


Więcej informacji o rehabilitacji po COVID-19: https://www.nfz-gdansk.pl/dla-pacjenta/kompleksowy-program-rehabilitacji-po-przebytej-chorobie-covid-19,8383



Więcej informacji o koronawirusie: https://www.gov.pl/web/koronawirus



Opieka nocna i świąteczna w Gdańsku

wtorek, 3 października 2017

Nazwa świadczeniodawcy Adres miejsca realizacji świadczeńTelefon
COPERNICUS Podmiot Leczniczy w Gdańsku al. Jana Pawła II 50 (58) 768 46 84
COPERNICUS Podmiot Leczniczy w Gdańsku ul. Powstańców Warszawkskich 1/2 (58) 764 06 40
Przychodnia Kolejowa 7 Szpital Marynarki Wojennej ul. Polanki 117 (58) 552 62 65
(58) 520 93 02
Nadmorskie Centrum Medyczne w Gdańsku ul. Świętokrzyska 4 (58) 763 98 90
Przychodnia rodzinna MEDICA PLUS ul. Lema 21 (58) 340 54 70


Personel medyczny

W przychodni „Medycyna Rodzinna” pracują lekarze i pielęgniarki z wieloletnim doświadczeniem.

Więcej

Rejestracja

Rejestracja do przychodni jest możliwa z dwudniowym wyprzedzeniem: osobiście, telefonicznie i przez osoby trzecie z wyznaczeniem godziny wizyty.

Więcej

Pomoc doraźna

W razie wystąpienia stanu zagrożenia życia należy dzwonić na numer alarmowy 112 lub 999

Więcej

Godziny pracy

  • Poniedziałek - Piątek 7:30 - 19.00
  • Sobota nieczynne
  • Niedziela nieczynne

Godziny mogą się różnić w okresie świątecznym